4/06/2009

Huisdieren / pets

Jacopo, mijn Italiaanse collega, en ik hebben eens een balans opgemaakt van de huisdieren die we ondertussen verzameld hebben of beter - die we verzamelen of we nu willen of niet. Na de aardbeving is er in Jacopo's tuin een schildpad opgedoken die we Sismo hebben gedoopt. Verder zijn er een aantal vleermuizen die zich zeer thuis voelen in zijn slaapkamer en eetkamer. In mijn geval, zijn er de dikke padden die ik met de regelmaat van de klok uit mijn douche pluk. Op gezette tijden maak ik jacht op de kleine schorpioentjes die van "op blote voeten rondlopen" een extreme sport maken. En dan is er mijn vast huisdier, mijn gesprekspartner als ik 's morgens met een substantieel ochtendhumeur mijn douche binnenstap: Dominic. Dominic is de leguaan die mijn badkamer als zijn thuis beschouwd en die het voyeurisme tot edele kunst heeft verheven... Wie honden en katten had verwacht als huisdieren, zit in Honduras op het verkeerde adres!


The Scorpions!



Dominic

Jacopo, my Italian collegue,and I have made little inventory of the pets we've collected so far, or better - the ones we collect wether we want to or not. After the earthquake, we discovered a turtle in Jacopo's garden which we baptised Sismo. His living room and bedroom give house to a couple of bats. In my case, you have the big toads I chase out of my shower on a very regular basis and the little scorpions I have to show the door because they make walking barefoot an extreme sport. And then of course there is my real pet, my fellow grunting partner when I am about to take my shower in the morning: Dominic. Dominic is the Iguana that lives in my shower and who has made from voyeurism a nobel art... He who had dogs and cats in mind as pets, has things all backwards when it comes to Honduras!

Geen opmerkingen: